top of page
Writer's pictureContent Corner Helsinki

Content Corner kehittää vaikuttajamarkkinointialaa Creator Corner -tapahtumilla

Asiantuntijaluennot ja alan pioneerien luotsaamat paneelit yhteen keräävät Creator Corner -tapahtumat ovat saaneet paljon kiitosta osallistujiltaan.

Vuosia vaikuttaja-alalla toimineiden perustajaosakkaiden arvomaailma oli yhtenevä, kun Content Corner perustettiin vuonna 2021: kaiken tekemisen ytimessä on vaikuttajalähtöisyys. Vaikuttaja on oman yleisönsä ammattilainen ja siksi paras kertomaan, millainen sisältö hänen kanavissaan toimii.

Content Corner on vaikuttajalähtöinen toimisto. Creator Corner -tapahtumat keräävät alan toimijat yhteen, jotta pääsemme vaihtamaan ajatuksia ja sparrailemaan yhdessä vaikuttajien kanssa, sanoo Content Cornerin toimitusjohtaja Jessica Rantala.

Koska vaikuttajat luottavat meihin, olemme toimintavuosien aikana saaneet yhteydenottoja ongelmatilanteista aina sisällöntuotantoon ja hinnoitteluun. Tahdomme olla vaikuttajien puolella kasvattamassa yhteisöllisyyttä ja viemässä alaa eteenpäin. Siksi vuonna 2023 Content Corner halusi keksiä keinon tuoda Suomen johtavat vaikuttajat keskustelemaan yhteisen pöydän ääreen. Syntyi Creator Corner -tapahtumakonsepti.


Haluamme olla toimisto, joka on läpinäkyvä ja vaikuttajien apuna.

Alusta alkaen suuren suosion saanut Creator Corner kerää yhteen asiantuntijaluennot ja alan pioneerien luotsaamat paneelit, joissa käsitellään vaikuttajamarkkinointialan ajankohtaisia aiheita ja trendejä.


Vaikuttavinta on monipuolisuus

Tähän mennessä tapahtumia on järjestetty kolme ja niistä jokainen on pureutunut johonkin Suomen vaikuttajakenttää pohdituttaneeseen teemaan. Tapahtumissa on käsitelty paneelien ja vapaiden keskusteluiden muodossa muun muassa vaikuttajien verotusta, oman osaamisen hinnoittelua, myynnillisesti menestyksekkäiden yhteistyövideoiden luomista ja tehokkaampaa myyntiä. Puhujina ovat toimineet vaikuttaja-alan pioneereista Sara Vanninen, Nata Salmela, Jenni Rotonen, Hanne Kettunen ja Kriselda Mustonen.



Tapahtumien tärkeimpiä oppeja on ollut muun muassa se, että sekä vaikuttajalle, että brändille kannattavinta on monipuolinen yhteistyö, jossa vaikuttajan taidot pääsevät täyteen potentiaaliinsa. On tärkeää miettiä vaikuttajan kanavissa toteutetun someyhteistyön rinnalle muitakin toimia, kuten materiaalien hyödyntämistä asiakkaan kanavissa, pr-lähetyksiä tai sisällön nostoa mainontaan.


Paras yhteistyö syntyy kuitenkin luonnollisesti oikeasta brand matchista ja pitkäaikaisesta kumppanuudesta. Se palvelee sekä tekijää, että asiakasta, sillä se sitouttaa seuraajakuntaa yksittäisiä lähtöjä enemmän ja lisää yhteistyön uskottavuutta. Kampanjan tavoite on hyvä olla selvillä ennen vaikuttajavalintaa. Halutaanko tehdä kampanja, joka tyhjentää kauppojen hyllyt vai kampanja, joka vahvistaa tai rakentaa brändimielikuvaa? Eri tavoitteisiin saattavat nimittäin sopia erilaiset vaikuttajat.



Kiinnostuitko?

Kiinnostaako vaikuttajamarkkinointi? Ota meihin yhteyttä ja kerromme mielellämme lisää vaikuttajamarkkinoinnista, sen kiistattomista hyödyistä, vaikuttajistamme ja muista palveluistamme, kuten tapahtumatuotannosta. Mietitään yhdessä, miten voisimme tehdä yhteistyötä!



Comments


bottom of page