Content Cornerille tunnustusta markkinointialan tärkeimmässä kilpailussa

Markkinointialan tärkeimmän kilpailun, Effie Awardsin voittajat julkistettiin virtuaalisessa palkinnonjaossa torstaina 10. helmikuuta. Effie Awards on markkinoinnin tuloksellisuutta mittaava kilpailu, jonka järjestää Suomessa Marketing Finland.




Finlayson Oy:n ja IVALO Creative Agencyn Bed Peace -kampanja nappasi kilpailun komeimman palkintosaaliin, yhteensä kolme palkintoa. Kampanja sai Positiivinen muutos sekä Tuotteet ja palvelut -kategorioista kultaa ja Media-kategoriasta hopeaa. Content Corner oli Bed Peace -kampanjassa mukana sosiaalisen median strategian, sisällöntuotannon ja raportoinnin osalta.


- On hienoa huomata, että positiivista muutosta halutaan nähdä muuallakin kuin myynnin kehityksessä. Kun aidot vastuullisuusteot valjastetaan markkinoinnin viestien sisällöiksi ja ne saavat oivaltavan luovan muodon, ovat tulokset kiistattomia – niin liiketoiminnan kuin ympäröivän maailman kannalta, kuuluivat tuomariston perustelut Positiivinen muutos -kilpailusarjassa.

- Tämä kampanja loistaa eheydellään. Systemaattinen ja brändin ydintä viestivä kokonaisuus tavoitteista ja strategiasta toteutukseen sekä tulosten analysointiin asti todentaa vaikuttavuutta, johon vain harva yltää. Upea esimerkki siitä, että se ei aina voita, joka myy eniten, vaan se, joka onnistuu luomaan arvoa, perusteltiin puolestaan Tuotteet ja palvelut -kilpailusarjan voittajavalintaa.

Bed Peace -kampanjan tarkoituksena oli rakentaa Finlaysonin vastuullisuusmielikuvaa ja ohjata myyntiä verkkokauppaan. Kampanjan myötä Finlayson nousi toimialansa vastuullisimmaksi brändiksi, kasvatti verkkokauppansa myyntiä 249,6 prosenttia, paransi katettaan ja sai lisää asiakkaita. Lisäksi se voitti Sustainable Brand Index -tutkimuksen ja nousi 14 sijaa Arvostetuimmat brändit -tutkimuksessa.


Content Corner Oy:n toimitusjohtaja Jessica Rantala kiittelee saumattomasta yhteistyöstä koko tiimiä, johon kuului Finlaysonin, IVALO Creative Agencyn ja Content Cornerin lisäksi myös media- ja markkinointitoimisto ToinenPHD, viestintätoimisto Miltton sekä kuvaajat Simelius & Simelius.


- Koko porukka oli todella asiantuntevaa ja sitoutunutta. Oli hienoa olla osana niin merkityksellistä ja moninkanavaista kampanjaa. Tiimimme teki hienoa työtä hyvin intensiivisessä projektissa, jonka avulla haastoimme rohkeasti koko toimialaa vastuullisempiin tekoihin. Onnistuimme edistämään Finlaysonin matkaa kohti vastuullisempaa brändiä, Rantala sanoo.
43 katselukertaa0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki