top of page

Fazer-jäätelöt

Content Corner on ollut Fronerin Fazer-jäätelöiden

vaikuttajamarkkinoinnin kumppani vuoden 2025 ajan.

Herkullinen kokonaisuus rakennettiin vaikuttajakampanjan,
maksetun mainonnan sekä näyttävän PR-tapahtuman avulla.

Maut, joita jo rakastat

Vuoden 2025 kesä ja syksy jättivät someen makean jäljen, kun toteutimme Fronerin Fazer-jäätelöille kaksiosaisen vaikuttajakampanjan ja leikkimieliset tapahtumat osana “Maut, joita jo rakastat” -konseptia. Kampanjan tavoitteena oli tukea jäätelöiden myyntiä, nostaa esiin Fazer-jäätelöiden makuja ja antaa erityistä nostetta kahdelle uudelle tuubimaulle: kevään Caramel &Nougat Crunchy ja syksyn Premium Lemon Yoghurt.​

Vaikuttajakampanja kahdessa aallossa

Yhteistyöhön valittiin sekä Fazer-jäätelöille entuudestaan tuttuja vaikuttajia että uusia kasvoja tavoittamaan uusia yleisöjä: Hermanni Hyyryläinen, Jenna Helenius, Mandimai Sundberg, Elina Mäkinen ja Maria Brand.

Jokainen vaikuttaja toteutti kaksi lähtöä, jotka julkaistiin vuoden aikana kahdessa aallossa – yksi keväällä ja toinen syksyllä. Sisällöt julkaistiin vaikuttajien kanavissa Instagramissa ja TikTokissa, ja niiden näkyvyyttä tuettiin maksetulla mainonnalla vahvistaen kampanjan tavoittavuutta kohdeyleisössä.

content Corner Mandimai Fazer-jäätelöt.png

Kuva: Mandimai Sundberg

Vaikuttajasisällöt mukautettiin Fazer-jäätelöiden jo olemassa olevaan konseptiin “Maut, joita jo rakastat” -teeman mukaisesti. Sisällöissä haluttiin välttää liian tiukkaa raamitusta, ja vaikuttajille annettiin vapaat kädet toteuttaa kaupalliset sisällöt omaa orgaanista tyyliään mukaillen.

Vaikuttajat toivat esiin Fazer-jäätelöiden uutuusmaut ja omat suosikkinsa luoden sisältöä aina uimareissuista deitti-iltoihin ja tyylivinkkeihin. Lopputuloksena syntyi joukko raikkaita, aurinkoisia ja ennen kaikkea aitoja sisältöjä, joissa jokainen vaikuttaja löysi Fazer-jäätelöistä omannäkökulmansa.

Leikkiklubi x Fazer-jäätelöt
– oivaltavalla konseptilla erinomaisiin tuloksiin

FMCG-markkina on tunnettu aktiivisuudestaan vaikuttajamarkkinoinnin saralla. Content Cornerin tehtäväksi jäi ratkaista haaste: miten erottua valmiiksi kilpaillulla markkinalla niin, että tapahtuma erottuu muista toteutuksista ja houkuttelee vaikuttajia osallistumaan ja julkaisemaan sisältöjä.

Toteutusta päätettiin lähestyä Fazer-jäätelöiden leikkimielisyyttä korostaen nostamalla yhteistyökumppaniksi somessa juuri valtavirtaistumisen kynnyksellä oleva Leikkiklubi, matalan kynnyksen yhteisö, jonka tavoitteena on tuoda leikkimisen ilo myös aikuisille. 

Leikkiklubi x Fazer-jäätelöt -tapahtuma järjestettiin merenrantahuvilassa, jossa vaikuttajat heittäytyivät leikin iloon ja herkuttelivat sitruunateemaisesta lounaasta ja jäätelöistä. Ajankohtaisen ja kiinnostavan konseptin avulla vaikuttajatilaisuuden reach nousi yli 480 000 silmäparin.Toimiva konsepti jalkautettiin myös kuluttajien pariin: Leikkiklubi x Fazer-jäätelöt jakoivat leikin iloa sitruunateemassa myös 50 kuluttajan tapahtumassa. Leikkiminen, jäätelö ja aurinkoinen fiilis muodostivat täydellisen yhdistelmän, joka keräsi kiitosta sekä vaikuttajilta, kuluttajilta että Fazer-jäätelöiden edustajilta.

Vaikuttajamarkkinointi Content Corner Fa
Content Corner Vaikuttajamarkkinointi Fazer-jäätelöt.JPG
Vaikuttajamarkkinointi Content Corner Fa

"Vaikuttajamarkkinoinnin vuosi onnistui Fazer-jäätelöiden osalta todella hyvin alusta loppuun. Uuden tuotteen lanseeraus toimi mainiosti ja etenkin tapahtuma sai aikaan kivaa pöhinää".
 

– Charlotta Lindberg - Nordic Senior Brand Manager, Froneri Finland

Tulokset

+1 000 000

kokonaistavoittavuus

+480 000

PR-tapahtuman tavoittavuus

60

Vaikuttajien orgaaniset 

julkaisut PR-tapahtumasta

Uusien kasvojen rohkea mukaanotto toi kampanjaan raikkautta ja uusia yleisöjä, ja erityisesti Jenna Heleniuksen sisältö sai kiitosta vahvasta tarinankerronnasta ja vaikuttavista tuloksista. Monipuoliset toteutustavat ja aidon iloinen tunnelma tekivät kampanjasta mieleenpainuvan – sekä vaikuttajille että kuluttajille.



Kun kaikki on jo nähty ja koettu, mitä voidaan tehdä toisin?

Tässä kampanjassa vastaus oli yksinkertainen: leikimme enemmän.

Leikkiklubi x Fazer-jäätelöt oli ensimmäinen laatuaan ja onnistui tekemään jäätelöhetkistä jotain täysin uutta – kokemuksen, joka jäi mieleen ja maistui hyvältä.

Projekti tehtiin yhteistyössä mediatoimisto WPP:n kanssa.




Haluatko kuulla lisää vaikuttajayhteistöistä?

Ota yhteyttä Content Corneriin ja rakennetaan brändillesi yhtä onnistunut kokonaisuus.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä, niin suunnittelemme yrityksellesi

aidosti vaikuttavan kokonaisuuden.

bottom of page