top of page
Writer's pictureContent Corner Helsinki

Olethan ajoissa liikkeellä? Vuosidiili tuo brändille uskottavuutta

Content Cornerin myyntijohtaja Anni Silamo tietää, mikä on vaikuttavan vuosiyhteistyön salaisuus.

Vaikuttajayhteistyöt ovat kehittyneet vuosi vuodelta pitkäkestoisimmiksi. Sekä brändit että vaikuttajat tietävät, että pidempiaikaiset yhteisyöt brändin ja vaikuttajan välillä lisäävät markkinointiviestin vaikuttavuutta, uskottavuutta ja luotettavuutta.


Vuosiyhteistöiden osalta kannattaakin olla ajoissa liikkeellä: ensi vuoden yhteistöitä kilpailutetaan kovaa vauhtia. Erityisesti jos brändin tuotekategoria on kovin kilpailtu, on hyvä kiinnittää oikeat vaikuttajat mahdollisimman ajoissa.



Koko vuoden vaikuttajamarkkinointistrategian on hyvä olla selkeä, kun vuosiyhteistyötä aletaan suunnitella. Tällöin löydetään oikeat vaikuttajat ja osataan suunnitella koko vuoden toimenpiteet tukemaan strategiaa ja brändin tavoitteita. Content Cornerin ammattilaiset auttavat mielellään myös markkinoinnin suunnittelussa ja strategiatyössä.


Vuosiyhteistöissä on mahdollista rakentaa yksittäisen vaikuttajan ympärille laajempi, jopa ilmiöittävä markkinoinnin konsepti. Tällaisessa kokonaisuudessa on mahdollista osallistaa yleisöä ja tavoittaa spesifisti jokin tietty kohderyhmä. Vaikuttajia voi hyödyntää paitsi vaikuttajan omassa somekampanjassa, myös esimerkiksi tapahtumissa, muussa mainonnassa ja brändin somekanavien sisällöntuotannossa. Vaikuttajan tuottamia sisältöjä voi myös hyödyntää laajemmin esimerkiksi printti- ja digimainonnassa.

Joulun alla tärkeintä on ajoitus

Joulun ajan kampanjoita on lyöty lukkoon jo pitkään, mutta vielä ehtii tehdä vaikuttavaa joulumarkkinointia!

Joulukampanjoissa tärkeintä on ajoitus. Joulun aikaan eri mediat ja kanavat täyttyvät markkinoinnista. Ajoitukseen on kiinnitettävä erityistä huomiota, jotta vältytään mainosähkyltä. Vaikuttajien omissa kalentereissa on ruuhkaa, joten kampanjat ja PR-tilaisuudet on hyvä saada ajoissa kalenteriin.


Joulukampanjoissa kuten muussakin vaikuttajamarkkinoinnissa tärkeintä kun on juuri oikeanlainen brand match. Joulun ajan tilaisuuksiin varmistetaan saapuviksi oikeat vaikuttajat, kun kutsut lähtevät ajoissa.



Suunnittelet brändillesi sitten vaikuttavia vuosiyhteistöitä tai joulukampanjaa, tai molempia, ole pikimmiten yhteydessä meihin! Suunnittelemme ja toteutamme kaikenlaiset vaikuttajamarkkinoinnin kokonaisuudet erilaisiin tarpeisiin.



Anni Silamo

Myyntijohtaja, perustajaosakas

+358 50 535 9477




Comentários


bottom of page