top of page

Joukko eturivin vaikuttajia perusti oman vaikuttajamarkkinointiin erikoistuneen luovan toimiston

Päivitetty: 31. tammik. 2023

TIEDOTE 31.3.2021: ”Todistamme, että kaupallinen sisältö voi olla sitä kaikkein kiinnostavinta”

Suomen vaikutusvaltaisin vaikuttajamarkkinointiin erikoistunut luova toimisto - Content Corner Oy

Content Corner Oy on ensimmäinen vaikuttajien itsensä perustama täyden palvelun vaikuttajamarkkinointitoimisto. Osakkaat ovat pitkän linjan vaikuttajia ja sisällöntuottajia, jotka lupaavat nostaa vaikuttajamarkkinoinnin aivan uudelle tasolle.

Vaikuttajamarkkinoinnin kentällä puhaltavat uudet tuulet, kun Uudenmaankadulla muutaman vuoden yhteistä toimistotilaa pitäneet vaikuttajat perustivat Content Corner Oy -nimisen vaikuttajamarkkinointiin erikoistuneen luovan toimiston.

Jokaisella yrityksen osakkaalla on pitkä historia vaikuttajamarkkinoinnin parissa, ja he ovat itse olleet luomassa alaa Suomeen. Yrityksen osakkaina toimivat alan pioneerit Sara Vanninen, Mona Visuri, Petra Wettenranta, Julia Toivola, Linda Ekroth, Carita Von Rutenhjelm, Annika Ollila, Jasmin Muurinen, Roosa Rahkonen, Lilli Salminen, Kriselda Mustonen, Jessica Rantala ja Irene Naakka.

Yrityksen toimitusjohtajana aloittaa aiemmin yksityispankissa toiminut Jessica Rantala. Hän perusti oman bloginsa yli kymmenen vuotta sitten, joten vaikuttajamarkkinointi on hänelle tuttua ja sydäntä lähellä.

- Olemme suunnitelleet Content Cornerin mielettömän yhteishengen yhtiöittämistä jo pitkään, ja nyt kun hyppäsin itse pois finanssimaailmasta, oli täydellinen hetki tarttua tähän mahdollisuuteen ja perustaa Content Corner Oy, Rantala taustoittaa.

Yrityksen toimintamalli kehitettiin vastaamaan asiakkaiden tarpeeseen saada mediatoimistolta entistäkin kokonaisvaltaisempia markkinoinnin ratkaisuja. Tarkoitus on työskennellä pääosin suoraan vaikuttajalta asiakkaalle ilman välikäsiä.

- Meille on syntynyt vuosikymmenen aikana vahva ymmärrys alasta, mikä mahdollistaa tehokkaan ja sujuvan yhteistyön asiakkaidemme kanssa. Meiltä löytyy talon sisältä paitsi rautaista vaikuttajamarkkinointiosaamista myös kokemusta muista luovista kokonaisuuksista aina tapahtuma- ja kuvatuotannosta stailauksiin. Asiakas saa halutessaan kaikki digitaalisen markkinoinnin palvelut Content Cornerilta, Rantala kertoo.

- Meillä on kovat kasvutavoitteet, ja haluamme tuoda alalle jotakin aivan uutta.

Suomen parasta vaikuttajamarkkinointia

Tutkimusten mukaan naiset perustavat vähemmän startupeja, ja yhtiön tavoitteena onkin rohkaista, tukea ja työllistää erityisesti nuoria naisia, joita on palkattu hoitamaan myös yrityksen kirjanpitoa, tilintarkastusta ja lakiasioita.

- Koko porukka on täydellä sydämellä mukana ja valmiina ottamaan vastaan isojakin haasteita, Rantala lupaa.

Sara Vanninen, yksi Suomen seuratuimmista vaikuttajista, kokee ettei vaikuttajia oteta vieläkään tarpeeksi ajoissa mukaan kampanjasuunnitteluun, vaikka aiheesta on puhuttu jo pitkään.

- Me aiomme tehdä sen nyt. Tunnemme parhaiten alan trendit ja omat yleisömme, tiedämme mikä toimii ja mikä ei. Sen sijaan, että jokainen suunnittelee omaan kanavaansa tulevia kampanjoita yksin, lyömme luovat päämme yhteen ja suunnittelemme kiinnostavia ja monipuolisia kokonaisuuksia, joissa hyödynnetään sometrendejä ja ajankohtaisuutta.

Vanninen lupaa, että Content Corner Oy panostaa ideointiin ja pohtii erilaisia lähestymistapoja boksin ulkopuolelta.

- Todistamme, että kaupallinen sisältö voi olla sitä kaikkein kiinnostavinta. Content Corner Oy:n visiona onkin tuoda vaikuttajamarkkinointi uudelle tasolle. Osakkaat uskovat, että yritys voi tarjota asiakkailleen Suomen parasta vaikuttajamarkkinointia.

LISÄTIEDOT:

Toimitusjohtaja Jessica Rantala