Content Cornerin myyntijohtaja Anni Silamo muistuttaa, että vaikuttajat ansaitsevat työstään reilun korvauksen.
Nykyisin lienee jo tunnettu tosiasia, että vaikuttajamarkkinointi on kannattavaa ja tehokasta. Sen sijaan edelleen pohditaan, mikä on kohtuullinen korvaus sisällöntuotannon ammattilaiselle.
Vaikuttaja ansaitsee luonnollisesti kunnollisen korvauksen paitsi tekemästään työstä kunkin kampanjan eteen, myös siitä pitkäjänteisestä työstä, jonka vaikuttaja on tehnyt vuosien varrella kerryttääkseen seuraajakuntansa ja saadakseen seuraajiensa luottamuksen. Vaikuttajan brändiarvo on tärkeä osa menestyksekästä mainoskampanjaa. Vaikuttajamarkkinoinnilla on mahdollista tarinallistaa ja ilmiöittää. Tätä yrityksen on vaikea toteuttaa ilman vaikuttajan henkilöarvoa ja vaikuttajan omaa tarinaa.
Seuraajamäärät eivät ole ainoa määrittävä mittari vaikuttajan vaikuttavuudesta. Niche-aiheeseen keskittynyt mikrovaikuttaja voi olla järkevämpi valinta tiettyyn kampanjaan kuin jättiyleisön tavoittava sometähti. Ammattitaitoinen vaikuttaja tuntee omat seuraajansa ja tietää, millainen kaupallinen tarina menestyy juuri hänen kanavassaan.
Vaikuttajien perustaman Content Cornerin tärkeimpiä arvoja on vaikuttajan puolella oleminen. Toimistossamme työskentelevät ammattilaiset ovat lähes kaikki itsekin vaikuttajia, mikä auttaa arvojemme mukaisessa toiminnassa. Tarjoamme vaikuttajille kattavat ja selkeät briefit, henkilökohtaiset kontaktit, reilut aikataulut sekä tietenkin suurimman osan kampanjasta maksetusta korvauksesta.
Meiltä vaikuttajamarkkinointia ostaessa saa sisällöntuotannon ja markkinoinnin ammattilaisten asiantuntijuuden, hyvin suunnitellut, vakuuttavat konseptit, parhaat tarinat sekä laadukkaan kampanjan ja projektien manageroinnin. Meiltä saa tietysti myös tarkan raportoinnin, kampanjan analyysin ja next steps -suunnitelman, joiden avulla vaikuttajakampanjasta saa arvokasta tietoa: mitä on saatu aikaan ja millä hinnalla. Analyysimme pohjalta on helppo päättää, miten jatkossa kannattaa mainostaa ja käyttää vaikuttajamarkkinointia osana markkinointimixiä. Selkeän raportin avulla brändipäättäjä voi esitellä kampanjan tuloksia eteenpäin ja perustella, miksi vaikuttajamarkkinointia kannattaa käyttää jatkossakin ja kasvattaa sen budjettia.
Tunnemme vaikuttajakentän kuin omat taskumme ja tiedämme, ketkä vaikuttajat sopivat parhaiten kuhunkin kampanjaan. Kokemuksen ja kontaktien lisäksi pohjaamme ehdotuksemme vaikuttajamarkkinointijärjestelmän dataan, jonka avulla luomme myös datan valossa sopivimmat kampanjakokonaisuudet.
Otamme alati vastaan palautetta ja kehitämme toimintaamme sen perusteella entistä paremmaksi. Olemme saaneet vaikuttajilta kiittävää palautetta ja tiedämme olevamme oikealla tiellä.
Anni Silamo, Content Cornerin myyntijohtaja
Comments