Vaikuttajamarkkinointi huimassa nousussa – kasvua peräti 41 prosenttia

Content Corner Oy:n Jessica Rantalan mukaan kasvua odotetaan myös tulevaisuudessa.



IAB Finlandin ja Kantarin alkuvuonna 2022 tekemän selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin määrä Suomessa oli vuonna 2021 noin 39,4 miljoonaa euroa. Se tarkoittaa peräti 41 prosentin kasvua vuoteen 2020 verrattuna.


Arvio perustuu vaikuttajatoimistoilta ja vaikuttajilta kerättyihin tietoihin ja osin arvioihin markkinan eri toimijoiden suuruusluokasta. Vaikuttajamarkkinoinnin kattaa selvityksessä vaikuttajien omissa kanavissa tehtävät kaupalliset yhteistyöt, ja se sisältää sekä vaikuttajien että vaikuttajatoimistojen osuudet. Selvitykseen eivät kuulu muut yhteistyömuodot ja mainokset kuten tapahtumat, sponsorointi tai video- ja displaymainokset.


Content Corner Oy:n toimitusjohtaja Jessica Rantala sanoo yli 40 prosentin kasvun olleen odotettua. Toimisto odottaa reilua kasvua alalla myös tulevaisuudessa. Rantala kehottaakin yrityksiä hyppäämään vaikuttajamarkkinoinnin kelkkaan viimeistään nyt.


- Vaikuttajamarkkinointi on hyvin monikanavaista. Sen lisäksi, että mainostaa voi vaikuttajan omissa kanavissa, kuten Instagramissa, Facebookissa, blogissa, TikTokissa ja YouTubessa, vaikuttajamarkkinointia kannattaa hyödyntää myös asiakkaan omissa kanavissa, uutiskirjeessä ja miksei myös perinteisessä mediassa. Näin hyödynnetään parhaiten jo tuotettu sisältö.

Content Corner pyrkii tekemään vaikuttajamarkkinoinnin aloittamisesta helppoa sellaisillekin asiakkaille, jotka eivät ole sitä aiemmin käyttäneet.


- Toivon, että yritykset heräävät vaikuttajamarkkinoinnin huimaan kasvuun ja huomaavat vaikuttajamarkkinoinnin olevan helppoa. Vaikuttajatoimiston kautta saa apua jo suunnitteluvaiheessa ja löydämme sopivia ratkaisuja kaikille asiakkaille, Rantala lupaa.
64 katselukertaa0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki